Budapest - dag 1&2

Jahapp, då var snart andra dagen på resan slut!
Igår åkte vi med pendeln till Kungsängen klockan 6.22 och bytte nånstans på vägen, vi klev då på pendeln mot Märsta och åkte till slutstation. Därifrån tog vi en buss hela vägen till Arlanda. Vi väntade ganska länge, både före och efter incheckning, men till sist fick vi kliva på planet. Hade plats 19C, så fick sitta ute i gången. Jag var extremt orolig, första gången jag flyger.. Men det gick bra, mycket bättre än väntat till och med ;D
Första flygningen var på kanske 40 minuter, men då flög vi bara till Helsingfors. Andra flygningen tog 2h och 55 minuter, då hade jag plats 18D, så då satt jag ändå ute i gången -.- hoppas på en fönsterplats på hemvägen ;)
Under andra flygningen fick vi i alla fall lite lunch, nån form av kycklingsallad, väldigt gott ^^

Vi fikade också två gånger under hela vägen till Budapest. Första gången på Starbucks på Arlanda och andra gången på nåt fik på flygplatsen i Helsingfors ^^ sen ville jag knappt ha någon mat på kvällen, men fick ändå i mig en Ceasarsallad med räkor i, en 225ml cola och en efterrätt xD

Imorse åt vi frukost på hotellets restaurang, fick bli bacon, äggröra, fruktsallad och apelsinjuice.
Under dagen gjorde vi en "liten" promenad till ett gigantiskt berg på andra sidan floden, vi gick upp på toppen av det - fanns trappor och backar. På vägen upp hann jag fota en del, bland annat utsikten som var obeskrivlig, men även en del statyer. På vägen ner var mitt enda mål att ta mig över bron snabbt som tusan och ta mig bort till något fik, jag var obeskrivligt törstig, trodde för ett tag att jag skulle svimma :o när vi kom ner dit så köpte vi bubbelvatten och glass, sjukt härligt!
När vi kom tillbaka till hotellet så spolade jag av mig med ganska kallt vatten i duschen på hotellrummet. Sen bytte jag om till klänningen jag fått på hemvägen.
En stund senare så satt vi nere på en restaurang - inte hotellets egna - och hade beställt mat. Jag hade beställt nån köttfärs-grej med ost i, jättegott! Till det drack jag 330ml cola. Nu under kvällen ska vi spela kort i nåt av de 3 hotellrummen vi har x) kommer äta typ chips och dricka läsk till det.