La musica

Tjena!
Nu sitter jag med en alldeles för lite gitarr i knät.. Vill lära mig spela med ackord, men jag har en gitarr som är jättesvår att göra det på eftersom strängarna sitter för tätt på den - den är anpassad för mindre barn, jag fick den när jag var 9 år x)
 
Har testat lite olika ackord, men innan jag börjar försöka spela något så kan det vara bra om jag kan ackorden någolunda bra, så att jag inte gör en vacker liten paus innan jag fortsätter x)
Skulle också kunna tänka mig att lära mig piano/keybord, i mina ögon verkar det lättare, men jag kan ha helt fel, och så har jag inget hemma.
 
 
Men snart är det dags för konfirmation, på söndag! Ska bli jättekul och kommer troligtvis att sakna gruppen, det har varit supertrevligt att vara där, och det har varit bra att ha något att göra om dagarna, annars så blir det att man sitter hemma och typ glor på TV hela dagen, inget vidare!
Jag tycker nästan att den här sista veckan har varit roligare än de övriga veckorna, det har varit så kul att få börja göra mera praktiska saker, som nu när vi har börjat öva sång och en liten pjäs.
 
Sovmorgon imorgon! Ska inte vara i kyrkan förrns 12.00, fast ska ändå vara hos tandläkaren 11.40, så måste ju vara uppe i tid ändå ;)
Och så slipper jag fixa lunch själv, hehe..
 
 

Kommentera här: